Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:19:39 GMT

سونامی سایت‌های شرط‌بندی در اینستا

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۱۶۰۵۶

سونامی سایت‌های شرط‌بندی در اینستا

روزنامه آرمان دوم دی به گفت وگو با سرهنگ علی‌ محمد رجبی رییس مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا پرداخت و نوشت: دعواهای صوری، روابط عاشقانه، ماشین‌ها و ویلاهای لاکچری، بزل و بخشش ۱۰ دلاری‌ها در لایوهای اینستاگرامی و ده‌ها اتفاق دیگر که مانند داستان‌های «آگاتا کریستی» نیازی به رمزگشایی ندارد، گوشه‌ای از فعالیت‌های بلاگرها و سلبریتی‌ها با اهداف پشت پرده مافیای شرط‌بندی برای جذب فالوورهای اینستاگرامی (با هدف سنی ۱۵ تا ۲۵ سال) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سنی که با هیجان‌های کاذب به دنبال پولدارشدن «یک‌شبه» است و به جز ورزش فوتبال تفریح دیگری ندارد.

در ظاهر عملکرد سایت‌های شرط‌بندی که سلبریتی‌های خارج نشین آنها را تبلیغ می‌کنند و به ظاهر سایت‌ها متعلق به آنهاست، برای بسیاری از طرفداران فوتبال صرفا جنبه تفریح و سرگرمی دارد و با ضریب‌های مختلف در اکثر لیگ‌های فوتبال دنیا (دسته یک، دسته دو و دسته سه و حتی لیگ زمیبابوه و سومالی)، بخش زیادی از جوانان، مبلغ محدودی را برای این تجربه به حساب این سایت‌ها واریز می‌کنند و همین مبالغ کم، گردش مالی حدود یک میلیارد تومان در روز را رقم می‌زند. طبق آماری که چندی پیش منتشر شد، گردش سالانه مبلغی حدود ۹ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان است. «نتیجه یک مسابقه فوتبال را درست پیش‌بینی کنید و پولدار شوید.»

این جمله تبلیغاتی، این روزها یکی از پر تکرارترین جمله‌هایی است که در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود. کانال‌های فعال در این شبکه‌ها معمولا در ازای دریافت مبلغی بسیار محدود، اطلاعات دسترسی به سایتی را ارائه می‌کنند که در صورت جذب مخاطب یک دنیای عجیب را پیش روی افراد باز می‌کند. در این سایت‌ها معمولا در گام‌های ابتدایی، کاربر برای شارژ حساب باید نوعی از پول‌های دیجیتال را خرید کند و در گام‌های بعدی به کاربر امکان آن داده می‌شود که با ورود به یک درگاه بانکی، مبلغ مورد نظر را شارژ کرده سپس در فضای سایت آن را خرج کند. در صورتی که کاربر قصد بیرون کشیدن پول باقی مانده در حساب خود را داشته باشد نیز باید شماره حساب خود را وارد کند تا سایت از طریق آن پول را به صاحبش بازگرداند. در ماه‌های اخیر سایت‌های شرط‌بندی‌ای فعال شده‌اند که بدون پشت سر گذاشتن هیچ مقدمه‌ای از همان ابتدا کاربر را به یک درگاه بانکی وصل می‌کنند و جابه‌جایی پول را از همین طریق نهایی می‌کنند.

در طول هفته، تقریبا چندین نفر که در رابطه با این سایت‌ها در داخل کشور فعال هستند، دستگیر می‌شوند. روز گذشته مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در توییتی نوشت: «اطلاعات ۷۰ هزار قمارباز فعال شناسایی شده از سوی سامانه هوشمند کشف جرایم مالی شبکه پرداخت، به مرجع قضائی ارسال شده است.»..در دسته‌بندی این فعالیت‌ها توسط تعداد محدودی از سرشاخه‌ها که بیرون از کشور فعالیت می‌کنند، هدایت می‌شود... وی در رابطه با راه‌اندازی تقریبا یک سایت شرط‌بندی و تبلیغ وسیع آن در شبکه‌های اجتماعی، مخصوصا اینستاگرام می‌افزاید: «دامنه‌هایی (آدرس اینترنتی) که روی این سایت قرار می‌گیرد، می‌تواند بی‌نهایت باشد و تا صدها دامنه جدید اینترنتی می‌توان روی یک سایت ثبت کرد. آنها برای اینکه سیستم فیلترینگ کشور را دور بزنند، مدام آدرس‌های جدیدی را اعلام می‌کنند تا از طریق آدرس‌های جدید، پول‌ها به سایت اصلی انتقال داده شوند.

کارت بانکی مردم در اختیار سایت‌ها

سرهنگ رجبی در رابطه با حساب‌های بانکی داخل کشور که از سوی این سایت‌ها اعلام می‌شود، می‌گوید: در یکی از پرونده‌های مربوط به سایت‌ها در استان‌های شمالی، باند ۱۲ نفره‌ای شناسایی و دستگیر شدند. این باند برای فراهم کردن بخش مالی در پوشش‌های مختلف مثلا آگهی کار در منزل، به کارگران و افراد معمولی حقوق‌های بالایی می‌دادند و به آنها می‌گفتند که باید یک حساب بانکی باز کنید و شماره کارت و اینترنت بانک این حساب و دیگر اطلاعات را در به‌عنوان ضمانت در اختیار ما قرار دهید. با این بهانه‌ها فرد از همه جا بی‌خبر اغنا می‌شد و در این خیال بود که با حقوق بالا کمترین کار را انجام می‌دهد، اما غافل از اینکه روزانه چند ده میلیون تومان به حسابش واریز و برداشت می‌شود.

این باند ۱۲ نفره ۵۲ میلیارد تومان گردش مالی داشتند ولی خوشبختانه دستگیر شدند. این یک ترفند است که فرد بدون اینکه خودش متوجه شود در چرخه تامین مالی و ایجاد گردش مالی برای این سایت‌های قمار فعالیت می‌کند. یا برخی از آنها تحت عنوان فعالیت‌های صرافی یا فعالیت در بورس که سبدگردانی خود را به ما بسپارید و سپس شماره کارت را مشتریان می‌گرفتند و همان شماره حساب را در سایت قرار می‌دادند. یا تحت عنوان فعالیت‌های صرافی که ما به جای شما ارزهای دیجیتال خریداری می‌کنیم.

سریال‌های باورکردنی در اینستاگرام

رئیس مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا در رابطه فعالیت سلبریتی‌ها در اینستاگرام با اعلام این مطلب که ما از ابتدای سال ۹۹ بیش از ۷۰۰۰ صفحه که عمدتا در اینستاگرام برای تبلیغ قمار فعالیت می‌کردند را شناسایی و مسدودسازی شده است، اظهار می‌کند: متاسفانه محیط تبلیغ و ارجاع این سایت‌ها در اینستاگرام است و بازی‌های متعددی برای جذب دنبال کننده وجود دارد. خواننده‌هایی که جوانان را جذب می‌کنند و برخی از بازیگران به آن سمت می‌روند. شاید بتوان گفت فرهنگ اجتماعی و فرهنگ استفاده از فضای مجازی به شکلی شده که به دنبال آنها می‌رویم و آنها را بزرگ می‌کنیم.

این ما هستیم که با دنبال کردن این افراد بی‌هنر، فضایی را در اختیار آنها قرار می‌دهیم که کلاهبرداری میلیاردی از دوستان و هموطنان‌مان را انجام دهند. جا دارد اینجا به والدین هشدار دهم، فضای ما در اینستاگرام به شکلی شده که یک نوجوان با چند کلیک ساده و یک سرچ، در این صفحات جذب می‌شود و اینها با استفاده از موضوعات مختلفی مثل جذابیت‌های جنسی، موسیقی، انجام کارهای خارج از عرف و دعواهای ساختگی و عشق و عاشقی‌های ساختگی به دنبال طراحی یک سریال هستند. ما می‌بینیم که هراز گاهی این سریال به پایان می‌رسد و با موضوع جدیدی دوباره از سوی افراد حرفه‌ای که پشت صحنه هستند طراحی می‌شود. همه این‌ها برای جذب جوانان است و سپس با پرستیژ بالا صفحات مجرمانه خود را تبلیغ می‌کنند.

در طول این سریال‌های زیبا، آگهی‌های تبلیغاتی راه‌اندازی و ارجاع به سایت های قمار انجام می‌شود که متاسفانه می‌تواند خانواده‌های بسیاری را متلاشی کند. سرهنگ رجبی در پایان صحبت‌هایش می‌افزاید: آنچه که در رابطه با قمار باید به آن توجه داشت، این موضوع پلیسی نیست. چرا دسترسی به این سایت‌ها آنقدر راحت است؟ حکمرانی در فضای مجازی در کجای این داستان قرار می‌گیرد؟ به هر حال ما می‌دانیم که از لحاظ قوانین مشکلاتی وجود دارد اما کدام دستگاه مسئول و متولی سالم‌سازی فضای مجازی است؟ که رهبر معظم انقلاب نیز از این موضع ابراز نگرانی کرده‌اند. مشکل ما دلایل اجتماعی و فرهنگی و زیرساختی چیست و چرا این اتفاقات رخ می‌دهد، آیا سیستم اجتماعی ما می‌تواند به خوبی عمل کند. اگر بتوانیم این موضوع را کنترل کنیم به این معنی است که ما در مجموعه اقدامات خود موفق بوده‌ایم که توانسته‌ایم این سایت‌های شرط‌بندی را کنترل نماییم.

منبع: روزنامه آرمان امروز برچسب‌ها اینستاگرام بانک مرکزی شرط‌بندی اینترنتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینستاگرام بانک مرکزی شرط بندی اینترنتی اینستاگرام بانک مرکزی شرط بندی اینترنتی اخبار کنکور سایت های شرط بندی سایت ها فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۶۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت عشق آمد و من دولت پاینده شدم/ نگاهی به فیلم مست عشق

به ویژه اینکه تعدادی از آنها شهرتی جهانی داشته و می‌توانند پای آثار نمایشی تولید شده در این چارچوب را به بازار جهانی باز کنند. موضوعی که چندان مورد توجه سینمای ایران قرار نگرفته و اندک آثار تولید شده در این باب نیز متعلق به تلویزیون بوده‌ا‍‌ند. فیلم سینمایی «مست عشق» ساخته حسن فتحی که به نوعی محصول مشترک ایران و ترکیه به حساب می‌آید، نخستین تجربه جدی سینمای ایران در این رابطه است که به تازگی روی پرده سینماهای کشور رفته و در هفته نخست رکورد فروش ریالی و تعداد تماشاگر را شکسته است.

فتحی که تجربه تولید آثار تاریخی در قاب کوچک را داشته، در «مست عشق» سراغ یکی از مهمترین شعرا و عرفای تاریخ ایران یعنی جلال‌الدین محمد بلخی مشهور به مولانا رفته و بخشی از دوران زندگی وی را به تصویر کشیده که از کشش دراماتیک مناسبی برخوردار است. فرهاد توحیدی که یکی از قدیمی‌ترین فیلمنامه‌نویسان پس از انقلاب به حساب می‌آید در «مست عشق»، مولانا و شمس تبریزی را به عنوان ستون‌های فیلمنامه قرار داده و قصه را با محوریت این دو پیش می‌برد. قصه‌ای شخصیت محور که با چرخشی ظریف به سمت ماجرامحوری رفته و چند داستانک جذاب را به آن گره می‌زند.

توحیدی در پرده نخست، قصه را با یک حادثه آغاز کرده و سوالی را پیرامون ناپدید شدن شمس تبریزی مطرح می‌کند. سپس با یک فلاش‌بک به گذشته‌ای نه چندان دور رفته و برخورد مولانا و شمس را کلید می‌زند که سرانجام به یک نقطه عطف می‌رسد. جایی که مولانا مجذوب شخصیت پیچیده و خاص شمس شده و نگاه‌اش به جهان تغییر می‌کند. در نیمه میانی، توحیدی روی حسادت به عنوان یکی از تم‌های فیلمنامه مانور داده و موانعی را بر سر راه مرید و مراد قرار می‌دهد تا از بار تنش حاکم بر آن کاسته نشود. در این بین رفت و برگشت‌های زمانی هم رخ می‌دهد که از ساختار قصه بیرون نزده و تماشاگر را سردرگم نمی‌کند. در واقع این ساختار غیرخطی برای آن است که تکه‌های پازل قصه کنار یکدیگر قرار گرفته و یکپارچگی آن از دست نرود.

داستان‌های فرعی نقشی کلیدی در پیکره فیلمنامه‌های امروزی دارند و ((مست عشق)) از این بابت نمونه‌ای درخشان به حساب می‌آید. اولی قصه عشق نافرجام پسر مولانا (علاء‌الدین) به کیمیا خاتون است که به خوبی در بافت قصه جا افتاده و مثلثی عاشقانه را شکل می‌دهد و تماشاگر را به حدس و گمان‌هایی پیرامون نقطه عطف دوم فیلمنامه وادار می‌کند. دیگری داستانک مربوط به اسکندر بیک فرمانده خشن اهل قونیه است که علاقه‌ای نافرجام به دختری مسیحی به نام مریم داشته و توحیدی این داستانک را به بهترین شکل به قصه اصلی پیوند زده است. نکته مهمی که در فیلمنامه ((مست عشق)) به چشم می‌خورد، وفاداری به اندازه نویسنده به تاریخ است که وجوه نمایشی خوبی نیز به آن بخشیده شده است. همان‌طور که از عشق به عنوان تم اصلی و جانمایه اثر بهره گرفته و آن را به شخصیت‌های اصلی گره زده است.

حسن فتحی در آخرین ساخته سینمایی‌اش دست به ریسک بزرگی زده و به سراغ شخصیتی رفته که میلیون ها طرفدار در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر دارد. او با توجه به فیلمنامه خوبی که در اختیار داشته تلاش کرده تا اثر شسته‌رفته‌ای را خلق کند. تلاشی که از همان سکانس نخست (کابوس جنگ اسکندربیک) خود را به رخ کشیده و تا آخر ادامه پیدا می‌کند. به ویژه در دکوپاژ فیلمنامه که ظرافت و وسواس خاصی در آن به چشم می‌خورد. برای مثال می‌توان به سکانس گفتگوی طولانی شمس و مولانا اشاره کرد. البته نمی‌توان از مست عشق گفت و به فیلمبرداری درخشان زنده‌یاد مرتضی پورصمدی و تدوین استاندارد میثم مولایی اشاره نکرد.

یکی از چالش‌های مهم فیلم انتخاب بازیگران آن بوده که ترکیبی از بازیگران ایرانی و ترک به حساب می‌آید و ایجاد هارمونی میان آنها کار سختی به نظر می‌رسد. اتفاقی که تا حدود زیادی رخ داده و بازیگران نقش مهمی در کیفیت برجسته فیلم دارند. پارسا پیروزفر و شهاب حسینی انتخاب‌های هوشمندانه‌ای برای ایفای نقش‌های مولانا و شمس تبریزی بوده‌اند که البته کفه ترازو به سمت حسینی اندک چربشی دارد. همچنین بازیگران ترک زبان که در سینما و تلویزیون ترکیه شهرت زیادی دارند، در ایفای نقش‌ها موفق بوده اند.

مست عشق از آن دسته فیلم‌هایی است که تولید و پست پروداکشن سختی داشته که از این بابت می‌توان به گروه تولید آن دستمریزاد گفته و دستاوردهای آن برای سینمای ایران را به فال نیک گرفت.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903013

دیگر خبرها

  • چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • روزانه چند ساعت بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • عصبانیت کیهان از ارسال کمک‌های مردمی به حساب عبدالحمید
  • دولت عشق آمد و من دولت پاینده شدم/ نگاهی به فیلم مست عشق
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • بهترین بروکر برای ایرانی ها کدام است؟
  • چگونه حساب لینکدین خود را برای همیشه حذف کنیم؟
  • هر فردی می‌تواند حساب بانکی خود را وقف کند
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • سونامی لیست های انتخاباتی /خانه انقلاب هم کاندیداهایش را معرفی کرد +اسامی